Festivalul Turcesc Cluj 2017

Anul acesta am participat pentru prima dată la Festivalul Turcesc. S-a desfășurat în weekend-ul care tocmai s-a încheiat, 14-16 iulie și a avut loc în curtea Sălii Sporturilor "Horia Demian".

Vă mărturisesc că îmi place mâncarea și cultura turcească. De câte ori am ocazia savurez cu drag preparate turcești. Cele mai gustoase mâncăruri de acest gen le-am servit la un restaurant tradițional turcesc din Constanța.

Cu nerăbdare am ajuns la festival. Mă așteptam să fie desfășurat într-un spațiu mai mare, dar asta nu a fost o problemă căci am găsit de toate.

Intrarea la festival a fost gratuită. Nu puteai rata intrarea căci aromele de carne prăjită și condimentată îți călăuzeau pașii în direcția potrivită.

Mi-a plăcut ideea de a găti în aer liber, mâncarea fiind gătită sub privirile curioase ale spectatorilor. Până și plăcintele lor tradiționale erau gătite în văzul tuturor.

De departe vedetele festivalului au fost... dulciurile. Cele mai mari cozi erau la standurile cu dulciuri, pline de culoare și fantezie.

Nouă ne-a făcut cu ochiul un preparat numit Tantuni Kebab (vezi fotografia de mai jos). Carnea era gătită cu multă pasiune de un bucătar talentat, care făcea din asta un mic spectacol. Tantuni Kebab este format dintr-o lipie care conține carne de viață bine condimentată, ceapă și salată. A fost delicios.

Bineînțeles, cum să plecăm de la festivalul turcesc fără dulciuri? Nu puteam face una ca asta. Pofticioși din fire, am făcut "popasul" la cel mai mare stand de dulciuri. Baclavaua și Kataiful ne-au furat inimile iremediabil.

Din păcate, nu am găsit o agenda a evenimentului, astfel că nu am reușit să vedem spectacolul de pe scenă cu dansuri și muzică. L-am fi vizionat cu mare mare plăcere. Eh, data viitoare.

Pănă data viitoare vă las fotografiile mărturie, să vă cucerească, în special bunătățile dulci.

Voi ați participat la festival? Care a fost preparatul pe care l-ati savurat?

Aștept cu drag răspunsurile voastre.

Raluca.


Bucătarul care ne pregătea cu patos Tantuni Kebab














Tantuni Kebab


Locum - rahat turcesc








Share this:

, , ,

CONVERSATION

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu