În vizită la Grădina Botanică

                      Fotograf: MARIN Bebe 

SCURT ISTORIC

Începuturile Grădinii Botanice "Alexandru Borza" Cluj-Napoca au fost în secolul al XIX-lea, când botanistul Volfgang Cserey deținea o colecție de plante în aer liber și sere. Ideea primei grădini botanice s-a concretizat cu ajutorul terenului donat de către contele Miko, un parc de pe strada Clinicilor. Cu sprijinul profesorilor Richter Aladan și Alexandru Borza, locația grădinii s-a schimbat, fiind acum situată pe strada Republicii nr. 42, ajungând la o suprafață de 14 ha.

Deschiderea oficială pentru vizitatori a primei grădini universitare botanice din România a fost pe data de 25 iunie 1925, ajungând azi să fie cultivate în jur de 10.000 de categorii specifice, grupate în mai multe sectoare: sectorul ornamental, fitogeografic, sistematic, economic, complexul de sere și cel destinat perosnelor cu deficiențe de vedere.

Cu siguranță, Grădina Botanică este unul dintre locurile pe care trebuie să le vizitați când veniți în Cluj, fiind, totodată, un simbol al orașului.

EXPERIENȚA MEA

Să vă povestesc acum despre experiența mea, cum a fost prima vizită la Gradina Botanică din Cluj. Voiam de mult timp să o vizitez, dar nu am reușit să ajung. Auzisem și văzusem multe fotografii care mi-au atras atenția. De asemenea, este unul dintre locurile instagramabile din oraș. Fiind fană Instagram (https://www.instagram.com/?hl=ro), nu trebuie să-mi lipsească de pe profil fotografii de aici, mai ales unele dintre cele mai reușite, făcute de către prietenul meu.

La intrare, am fost întâmpinați de o poartă de lemn. Intrarea este gratuită pentru studenții Universității Babeș-Bolyai, iar pentru adultți este 10 lei. Primul sector este cel ornamental.

  • Sectorul Ornamental
În cadrul sectorului ornamental, cât vezi cu ochii sunt numai flori, unel mai frumoase decât altele, unele mai strălucitoare și mai colorate decât altele. 


Fotograf: MARIN Bebe 

 Fotograf: MARIN Bebe 

Fotograf: MARIN Bebe 

                                                                                  Fotograf: MARIN Bebe 


 Fotograf: MARIN Bebe 

  Fotograf: MARIN Bebe 


     Fotograf: MARIN Bebe  

                                                                                 Fotograf: MARIN Bebe 


  • Sectorul Fitogeografic
Acest sector este precum o poartă de teleportare: de la cactuși înalți și nisip care te duc în deșert la "lacul" și foișorul japonez și la atmosfera răcoroasă a unei păduri și Grădina Romană, toate se regăsesc în același loc.

     Fotograf: MARIN Bebe 


     Fotograf: MARIN Bebe 


     Fotograf: MARIN Bebe 

  • Sectorul Economic
Am ajuns și la sectorul meu preferat, locul în care se află serele. Încă nu am reușit să ajung într-o junglă sau pe o plajă exotică, dar, pentru câteva momente am evadat din jungla urbană și am ajuns în jungla amazoniană. Sunt foarte încântată de aceste fotografii, iar prietenul meu a făcut o treabă excelentă. Urmează partea a 2-a a postării, în care vă prezint și outfit-ul meu pentru o ieșire la grădină botanică.


                                                                                     Fotograf: MARIN Bebe 


     Fotograf: MARIN Bebe 


     Fotograf: MARIN Bebe 


     Fotograf: MARIN Bebe 


     Fotograf: MARIN Bebe 


     Fotograf: MARIN Bebe 


     Fotograf: MARIN Bebe 


     Fotograf: MARIN Bebe 


     Fotograf: MARIN Bebe 


     Fotograf: MARIN Bebe 


                                                                         Fotograf: MARIN Bebe 

Share this:

, , , , ,

CONVERSATION

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu